ניהול נכסים
לקוחות רבים, מחזיקים נכסים להשכרה, נכסים אשר תפעולם דורש מאמץ רב.
איתור וסינון נכון של שוכרים- צרה גדולה וידועה של בעלי נכסים, היא הכנסת "שוכר בעייתי" לנכס. ברוב המקרים הדבר מתגלה רק בדיעבד כתוצאה מהתנהלותו. עם זאת, יש סממנים רבים אשר משמשים כתמרורי אזהרה לפני ההתקשרות אשר יעזרו לבעל הנכס להימנע מ"שוכר בעייתי" כאמור":
שוכר שמציע לשלם מראש ובמזומן- טעות קלאסית של בעלי נכסים, היא להתפתות ולקחת תשלום במזומן, או להחליף צ'קים במזומן. הדרישה הבסיסית משוכר צריכה להיות 12 צ'קים על שמו בלבד. הסיבה לכך נעוצה בהיגיון הפשוט, שאדם אשר לו בעיות עם המוסדות הבנקאיים, יתקשה לספק את הדרישה הפשוטה הזו, וכאמור זה מעיד על היותו אדם עם חובות ובעיות.
שוכר שמציע לבצע עבודות בתמורה לדמי שכירות- המלצתי היא לא לערוך ברטרים בין השוכר לבעל הנכס, כיוון שהאמור מהווה בסיס למחלוקות רבות. עם זאת, אם בחרתם לעשות ברטר של דמי שכירות מול עבודה ו/או שיפורים בנכס, כלל הברזל הוא- אין לעבוד בשיטת הקיזוז!!! קבלו צ'קים של דמי שכירות, ושלמו לשוכר על עבודתו בנפרד.
אסמכתאות חשובות- חשוב לקבל לידיכם תלושי משכורת של השוכר על מנת לעמוד על יכולותיו הכלכליות. חשוב לברר איפה שכר לפני ולנסות לדבר עם המשכיר הקודם שלו.
התאמת הנכס לשוכר- מגורים- התאמת מספר הנפשות לגודל הנכס. מסחרי- התאמת מטרת השכירות לאופי המושכר. החלטה מודעת לא להשכיר את הנכס לעסקים בסיכון גבוה. כל החלפה של שוכר כרוכה בעלויות נוספות והתעסקות מיותרת.